Srandovní lobbing cyklisty Milana.

 

Milan Daniel píše, že už v únoru Chrudimský zpravodaj přinesl jeho názor na řešení dopravní situace v Chrudimi. Odpověděl mu pan Bálek z radnice a Milana jeho odpověď neuspokojila.

Pan Bálek měl totiž jiný názor. To se ale Milane někdy stává. Aniž bych chtěl úředníkům podkuřovat, neupírám jim právo na jiný názor. Milan dále píše, že radnice je proto podpořit pohodlí a ignoruje snahu o zachování města pro lidi. Pro jaké lidi Milan nepíše.

Z dalších myšlenek vybírám. Některá města rozšiřují parkovací plochy a podléhají tlaku autolobby, to vede k degradaci sídel na parkoviště a k odlidštění. Navrhuje souběžné omezení přístupu osobních aut do středu města, restauraci městské veřejné dopravy, zdražení parkovného na vybraných místech, vybudování skluzu na širokých schodech pro kola a stěžuje si, že nelze ulice v historické části města, pro silný provoz přecházet a že při jízdě na kole musí cyklista uhnout při jízdě do široké ulice z asfaltu na dlažbu do ulice Štěpánkové. A to všechno asi proto, že úředníci se nedopravují před radnici na bicyklech.

Milane, já píšu v úterý a v dubnu, někdy mě chvíli trvá než najdu ten správný čudlík na klávesnici, tak mi promiň moji kostrbatost ve slohu a gramatice, ale ty……………… Vždyť je to nuda a minulé století!

Abych byl konstruktivní, nabízím některá řešení, která tě možná překvapí. A nakonec několik otázek, za domácí úkol.

Několik kilo latexu vyřeší tvůj problém, jak se dostat na ostroh historického jádra města Chrudimě, pokud budeš ochoten několikrát šlápnout, abys ses dostal na Kopanici. Po vyznačení / latexem / cyklistické stezky si pofrčíš jak na horu, pokud máš dost sil, tak při lehkém brzdění i dolů. Problém široké ulice jde vyřešit tak, že se obrátí směr dopravy do středu města, což je logické a normální, tím se uvolní křižovatce na Bídě, bude o jeden směr více a pruh pro cyklisty bude moci být až na náměstí, protože jednoduše nepojedeš na svém kole v protisměru.

A nyní domácí úkol. Prosím tě, zjisti si kolik automobilů zaparkuje za jeden den na chrudimském náměstí, dost mě to překvapilo. Zjisti si, jak je využívána městská automobilová doprava v Chrudimi, a jaké by byly náklady s její rekonstrukcí? Znáš počet automobilů přihlášených v Chrudimi? Máš ponětí jaké procento lidí využívá kolo k přepravě v Chrudimi?

Město, a to snad se shodneme, je pro všechny, kteří v něm bydlí, dokonce i pro návštěvníky. A ti všichni by se měli vyjadřovat, jaké to město chtějí mít a měli by mít kde presentovat své názory. Je poviností radnice, jim to umožnit a brát na tyto názory zřetel.Můj názor na rozvoj automobilismu a s tím spojené problémy? Auta se stala součástí normálního stylu života a nevidím šanci, jak to změnit. O co bychom se měli starat je to, aby prudký rozvoj automobilismu nebránil menšinám / cyklisti aj./ i většinám / chodci aj. /. Zákazy se podle mého názoru nic nevyřeší. Řešením je jenom oboustranné soužití za vzájemné tolerance. A to se teprve budeme muset Bohu žel naučit.

P.S. Znáš ten, o veselém cyklistovi?

Víš jak poznáš veselého cyklistu? Má mouchy mezi zubama.

                                                                                       Ivan Baborák

 

button_zpet.gif (419 bytes)