Vyberte si senátora III.

PETR PITHART

Jaký je v současné době největší problém(y) Chrudimi?

Největším problémem města Chrudimi a jejího okolí je nezaměstnanost. Město
ji nezavinilo. Transporta je totiž ukázkovým příkladem důsledků špatné,
zbrklé, na efekt dělané privatizace, kterou ovšem koncipovali politici v
Praze, nikoli zdejší radní. Toto zjištění ovšem lidem, kteří jsou dnes bez
práce, jejich těžkou situaci neusnadní. Nemuselo to tak dopadnout: Škoda
Mladá Boleslav je toho důkazem.
Konec Transporty a Trama nesmí být koncem tradičně specializovaného
strojírenství v Chrudimi. Zbortily se vlastnické struktury, ale je tu pořád
ještě to nejdůležitější: lidé, kteří něco umějí. Největším problémem, nikoli
však neřešitelným, je vytvořit pro tyto lidi nové pracovní příležitosti.
Přesněji: vytvářet právní, daňové a vůbec pobídkové možnosti pro to, aby si
zdejší podnikaví lidé takového příležitosti mohli sami vytvářet.
Konec Transporty a Trama nemusí být koncem tradice, která sto
čtyřicet let zdobila město.
Nechceme, aby se Chrudimi vyhýbala pracovní místa, ale naopak je třeba dělat
všechno pro to, aby se jejímu centru vyhnula tranzitní doprava.


MIROSLAV ŠLOUF

Jaký je v současné době největší problém(y) v Chrudimi?

Problémem, které nejvíce pálí každého z nás je nesporně nedostatek
pracovních příležitostí.
A řešení? Těch je jistě celá řada. Myslím si ale, že pomoci musí především vznik průmyslové zóny a přilákání investorů. S tím samozřejmě souvisí i tolik potřebný dopravní obchvat.


PETR ŠTĚPÁNEK

Jaký je v současné době největší problém(y) Chrudimi?

Největší problémy – viz odpověď č. 2.

(pozn. redakce - zde tedy opakujeme odpověď ještě jednou)

Za dvacet let bude mít Chrudim zcela jistě vyřešen svůj nevětší problém, kterým je neexistující silniční obchvat na trase Pardubice – Ždírec nad Doubravou. Útlum tradičního strojírenského průmyslu (a prozíraví radní) přitáhne(ou) do města nové investice. Vznikne tak průmyslová zóna s orientací na čistší a bezhlučné výroby, což do značné míry bude i řešením nezaměstnanosti. Chrudim má také šanci stát se místem, kde si budou hledat bydlení bohatší občané, podnikatelé a manažeři pracující v průmyslových Pardubicích. Znamená to podporu individuální bytové výstavby. Krásné okolí k tomu dává Chrudimi ty nejlepší předpoklady. Neměla by však zanedbat ani podporu komunální bytové výstavby. Nezbytností je další budování cyklistických stezek, zvláště do Pardubic. A to nejen z důvodů ekologických, ale také pro podporu zdravého životního stylu. Některé velké investiční akce (kanalizace, plynofikace, oprava náměstí, divadla atd.) byly již realizovány. Za dvacet let se Chrudim jistě dostane také na standardní evropskou úroveň v péči o životní prostředí, čistotu města, humanizaci sídlišť atd.

button_zpet.gif (1175 bytes)