eBanka

(neplacená reklama)

Jestli jste již někdy přiběhli ke své bance a se zpocenými zády zoufale četli na zavřených dveřích, že dnes je právě ten den, kdy je kratší pracovní doba, čtěte dál.

Za posledních deset let jsem byl klientem několika českých bankovních ústavů. S větším či menším nadšením jsem využíval jejich služeb a překusoval různé nedostatky. Jednou to byly nesrozumitelné výpisy, podruhé zdražení, jindy jsem vysvětloval úřednici, jak vyplňovat jistý dokument, který v jiné bance vyplnili bez problémů. S pocitem, že jinak to nejde, jsem se přestal rozčilovat a s odevzdaností pacienta v čekárně u lékaře jsem stál dlouhé fronty v bance a narážel do zavřených dveří v odpoledních hodinách.

Samozřejmě jsem ožil, když jsem postřehl reklamu na internetovou banku. Určitě jste ji viděli, nevím jak zapůsobila na vás, ale já jsem hned zjišťoval, co a jak.

Na adrese www.ebanka.cz jsem si prohlédl, jak to vše funguje, na infolince jsem dostal kontakt na bankovního poradce a za tři dny jsem se stal klientem první internetové banky v Čechách. 
Dnes s odstupem několika týdnů se s vámi podělím o pár zkušeností:

1. eBanka je zcela virtuální bankovní ústav a pokud nechcete, nemusíte nikam chodit. Stačí se na začátku setkat s bankovním poradcem a ten za vás zařídí vše potřebné. Pokud vám to přesto nedá, můžete navštívit zákaznické centrum např. na Václavském náměstí nebo v obchodním domě Tesco u Hradce Králové. Zde i bez sjednané návštěvy se Vám budou věnovat a v klidu s vámi proberou vše možné i nemožné.

2. Platební kartu vám dají bez ponižujícího zjišťování solventnosti.

3. To nejzajímavější na eBance je, že všechny bankovní transakce si zařizujete prostřednictvím internetu sami. To znamená, že v jakoukoliv denní i noční dobu můžete poslat platební příkaz, zjistit stav účtu, libovolně měnit trvalé příkazy a spoustu dalších úkonů. O všem máte bezvadný přehled. Nemusíte hledat staré výpisy, stačí si prohlédnout historii účtu.

4. Zajímavou možností je použití Inteligentního účtu, který vám dle vašeho nastavení převádí přebytečné :) peníze na Termínový vklad.

5. O provedení jakékoliv transakce se dozvíte okamžitě, pokud si nastavíte příjem zprávy prostřednictvím e-mailu nebo SMS. Je docela příjemné, že zoufale očekávanou platbu nemusíte zjišťovat, až když vám přijde papírový výpis z banky, ale dozvíte se o ní několik minut po jejím provedení.

6. Ceny služeb odpovídají minimalizaci nákladů na provoz budov a platy zaměstnanců u eBanky. Například zjištění zůstatku na účtu prostřednictvím zprávy do mobilního telefonu stojí 5,-Kč. Pokud si vzpomínám v jiných bankách to jsou násobky této částky.

7. Když jsem u toho mobilu. Pokud si necháte do vašeho telefonu nahrát příslušný program, můžete transakce provádět třeba v lese. I když nevím, kdo je takový maniak, aby při sběru hub proplácel faktury. Ale třeba jednou to budete nutně potřebovat.

8. Na českém netu zoufale chybí možnost placení prostřednictvím kreditní karty. Velké banky to odmítají s poukazem na klientovu bezpečnost (?), eBanka našla vlastní řešení (alespoň pokud jste jejím klientem a obchodník si zařídí platbu prostřednictvím eBanky.

Málokdy může člověk něco doporučit. V tomto případě se ani trochu nebojím udělat reklamu firmě, která pochopila, co klient potřebuje, není arogantní (to ostatně počítač ani neumí) a dělá čerstvý vítr v retardovaném českém bankovnictví. Takže směle na www.ebanka.cz nebo za chrudimským bankovním poradcem panem Salfickým s telefonem 0603 808 805 (nebo e-mailem rsalficky@ebanka.cz )

                                                                 Luboš Jelínek